Juni-actie ´2 voor de prijs van 1´ in het regionaal openbaar vervoer

Van onze redactie
26 mei 2014
Eén reiziger betaalt, de reisgenoot mag gratis mee
In juni kan iedereen in Gelderland, Overijssel en Flevoland voordelig kennismaken met het openbaar vervoer. In deze periode kunnen twee personen met de bus of regionale trein reizen voor de prijs van één. Het werkt heel eenvoudig. Eén persoon reist met een geldig vervoerbewijs. De tweede persoon kan het speciale e-ticket aanvragen op www.ervaarhetov.nl en daarmee gratis meereizen.

Met dit gratis e-ticket kun je samen bijvoorbeeld lekker gaan shoppen. Maar ook vrienden of familie bezoeken, naar het museum, of een dagje op stap gaan. Bijkomend voordeel van het openbaar vervoer is dat je de verkeerschaos en parkeerproblematiek kunt vermijden. De actie is geldig van zondag 1 juni tot en met maandag 30 juni.

Printen en reizen
Ervaar het OV wil mensen kennis laten maken met de mogelijkheden van het openbaar vervoer. Via de website www.ervaarhetov.nl is een speciaal gratis ticket beschikbaar voor iedereen die voordelig wil reizen. Invullen en printen is heel eenvoudig en daarna stap je gemakkelijk samen in en samen uit voor de prijs van één. Op de website is ook een handig overzicht van allerlei leuke en interessante uitstapjes in Gelderland, Overijssel en Flevoland te vinden. Geïnteresseerden die een bestemming selecteren, krijgen direct een reisadvies van deur-tot-deur.

Enthousiaste reacties
“Die klantgerichte benadering wordt gewaardeerd”, merkt Frans Colthoff, woordvoerder van Ervaar het OV. “59,5% van de deelnemers aan de april actie geeft aan dat ze vaker gebruik gaan maken van het openbaar vervoer, dat is een substantiële groei. En dertig procent van de passagiers heeft een positiever beeld gekregen van het openbaar vervoer.” Colthoff haalt deze resultaten uit de online monitoring waar Ervaar het OV mee werkt. “Dat biedt vele voordelen. We kunnen direct sturen op resultaten en weten precies wat wel en niet gewaardeerd wordt in onze acties. Die kennis nemen we mee in de ontwikkeling van nieuwe acties.”

Dit bericht delen:

Advertenties