Hitte in Wijchen: tips en locaties om af te koelen

Van onze redactie
25 juni 2026
De gemeente Wijchen meldt: "Het zal je niet ontgaan zijn, het is behoorlijk warm! En dat gaat het de aankomende dagen ook nog blijven.
Warm weer kan heerlijk zijn. Maar als de temperatuur lang boven de 25°C blijft, is het voor veel mensen te warm. Laten we daarom een beetje extra omkijken naar elkaar. Vraag bijvoorbeeld aan die wat oudere buur hoe het gaat. En of je wat kan doen voor deze persoon. Zij hebben op warme dagen meer aandacht van anderen nodig om voldoende te drinken en koel te blijven. Maar let ook op kinderen omdat ze zelf niet altijd iets kunnen doen tegen oververhitting. Genoeg drinken of een lekker ijsje kunnen dan net even die verkoeling brengen.
 
Op www.wijchen.nl/hitteprotocol hebben we tips staan om je woning koel te houden. Kun je geen verkoeling vinden in je eigen huis of wijk tijdens een hittegolf? In de gemeente zijn er een aantal locaties waar je kunt binnenlopen om af te koelen:
 
 
Controleer voor je vertrek altijd de actuele openingstijden. Kun je niet zelfstandig reizen? Dan kun je gebruikmaken van de vervoersdienst OpStap. Je vraagt een rit aan op werkdagen tussen 8.30 en 12.00 uur via telefoonnummer 024 642 1999. De vrijwillige chauffeurs halen je thuis op en brengen je ook weer netjes terug."
 
De gemeente: "Samen houden we ons hoofd wel koel!"


Dit bericht delen:

Advertenties