Advertenties zijn overal te zien, niet alleen online, maar ook fysiek zijn nog steeds veel advertenties te vinden. Denk bijvoorbeeld aan de borden langs de weg waar groot de reclamestunts van bedrijven op staan. Terug naar het online waar steeds meer bedrijven je weten te vinden en gericht reclame maken richting jou. Hoe doen deze bedrijven dit en is dit een voordeel voor jouw eigen bedrijf?
Google Ads speelt een grote rol in de online marketing en linkbuilden, maar voor velen is onbekend hoe dit in zijn werk gaat. Het is ook verstandig om dit uit te besteden aan een online marketingbureau zoals Economy. Wil je het toch zelf doen of hier meer over lezen? Lees dan verder want hieronder kan je meer lezen over Google Ads.
Adverteren via Google Ads
Er zijn een paar verschillende manieren om te adverteren via Google Ads. Een eerste mogelijkheid is om te adverteren via het zoeknetwerk. Jouw advertentie zal dan alleen verschijnen in zoekmachines zoals die van Google. Hij kan ook verschijnen in andere zoekmachines, maar dit kan je los aanvinken. Een tweede manier is het wat meer intern zoeken. Je advertenties zullen dan ook te zien zijn in programma's van google. Enerzijds is dit een voordeel, want je hebt een breder bereik, maar mensen zijn vaak tijdens het mailen niet op zoek naar dingen om te kopen. Ook is er nog de optie om locatiespecifiek te adverteren. Je kan dit gebied zelf selecteren, maar je moet opletten dat dit niet te specifiek wordt. Op die manier kan je clicks weglopen.
Businessmodel Google Ads
Hoe Google Ads geld verdient, is door de clicks op zoektermen. Die zoektermen worden dan omgezet in links, die je misschien wel bekend voorkomen op Google. Dit is ook waar Google het grootste deel van hun businessmodel omheen draait. Google plaatst jouw advertentie in de zoekmachine. Doordat mensen bepaalde termen zoeken, kan jouw bedrijf bovenaan komen te staan. Als je bovenaan staat, heb je dus ook meer kans dat mensen op jouw link klikken. Dat klikken op die link kost jou als bedrijf dan weer geld. De kosten zijn afhankelijk van hoeveel kliks er zijn op jouw link en op de relevantie van de zoekterm met betrekking tot jouw product of website.
Zelf adverteren Google Ads
Als je zelf je bedrijf een boost wil geven via advertenties, dan is Google Ads een goede manier dit te doen. Uitbesteden Google Ads is mogelijk, maar je kan het ook zelf aanpakken. Hoe dan ook is het vrij makkelijk aan te passen hoe je Google Ads gebruikt en wordt het dus laagdrempelig gemaakt om het te proberen. Mocht het niet bevallen, kun je linkbuilden uitbesteden, dus het opbouwen van online bekendheid, of op een andere manier je bedrijf adverteren.