
“Eindelijk heb ik mijn 2 passies kunnen combineren: het vak van opticien en koffie. Wat mij betreft de perfecte combinatie.
Opticien staat voor een vakkundig oogonderzoek, goed advies, een goed product en uiteraard goede service waarbij uw belang voorop staat.
Bij
Op de koffie is mijn motto: ‘Overal komen we uit met een kopje koffie!'"

Dat zegt Bjorn Luijten. De Wijchenaar vertelt aan Brink 26 hoe zijn werkwijze is!
"1. Maak de AFSPRAAK
Per telefoon, mail of Whatsapp kunt u
contact met mij opnemen voor het maken van een afspraak. Mocht ik niet direct bereikbaar zijn, dan neem ik z.s.m. contact met u op.
TIP: Vraag iemand die met u mee wil kijken. 3 weten er altijd meer dan 2!
2. Bezoek
Op de afspraak kom ik bij u langs met al mijn apparatuur, gereedschap en de monturen.
3. Anamnese/inventarisatie.
Voordat de meting start, wil ik graag van u weten of er (medische) zaken zijn die uw gezichtsscherpte kunnen beïnvloeden. Ook zie ik graag waar u (soms letterlijk) tegenaan loopt. Wat zijn de problemen die ik voor u op kan lossen?
TIP: Laat me zien wat uw bezigheden zijn.
4. Oogonderzoek
Samen gaan we uw ogen onderzoeken. Ik doe de oogmeting en u geeft aan wat u ziet. Opticien op de koffie beschikt over alle apparatuur om een gedegen oogonderzoek te doen.
Voor deze service breng ik €50,00 in rekening. Schaft u een bril bij mij aan, dan wordt dit bedrag verrekend met uw bril.
Feit: Als gediplomeerd opticien voldoen ik aan alle eisen die het lidmaatschap van de NUVO stelt.
5. Evaluatie
Na het oogonderzoek nemen we onze bevindingen samen door. Wat is de conclusie en hoe kunnen we het 'optische' leven van u aangenamer maken? Met mijn apparatuur kan ik u ter plekke laten zien wat de mogelijkheden zijn in uw specifieke situatie!
6. Glas/Montuur
Welke glazen maken u blij? Welk montuur zit lekker en staat u goed? Hoe kunnen we deze zaken combineren tot de perfecte kijkoplossing die bij uw wens(en) past.
TIP: Hier is een persoon die dicht bij u staat gewoon heel fijn. Ik ben/blijf in principe de verkopende partij.
7. Prijsopgave
Als alle wensen duidelijk zijn, maak ik een prijsopgave. Indien deze akkoord is en deze goed voelt, zorg ik ervoor dat de prijs vast komt te liggen.
Duidelijkheid is waar Opticien op de koffie voor staat. Geen verrassingen achteraf.
8. Productie
Zodra de order rond is, ga ik er voor zorgen dat de bril werkelijkheid wordt. Dat houdt in:
- Ik bestel de glazen.
- Ik monteer de glazen.
- Ik controleer de glazen en montuur.
- Volledig afgesteld en gepoetst, pak ik deze voor u in.
Ik ga hier voor perfectie!
9. Afleveren
Als opticien op de koffie streef ik er naar om uw bril zo snel mogelijk bij u af te leveren.
Graag rond ik het proces ook positief af. U krijgt per slot van rekening niet elke dag een nieuwe bril!
Ik zorg er voor dat uw bril perfect zit!
10. Contact
Na 1 à 2 weken neem ik contact met u op, om te informeren de bril/kijkoplossing naar wens is. Omdat de klantbeleving voor mij voor op 1 staat, zal ik regelmatig informeren naar uw en uw bril.
Opticien op de koffie is (bijna) altijd bereikbaar. Ervaart u problemen, schroom niet en laat het me
weten.
Problemen?
Ondanks onze goede inzet ervaart u problemen.
Bijvoorbeeld:
- U bent op de 'verkeerde' bril gaan zitten.
- Niet alleen u, maar ook uw hond vindt uw bril om op te vreten.
- De bril/product voldoet niet aan uw wensen. Ik wil dat u tevreden bent.
Laat het me
weten!
Interesse?
Als u na het lezen van mijn werkwijze denkt: 'Goed verhaal, ik wil de ervaring ook echt ervaren...
Neem gerust
contact met me op. Ik streef er na om 7 dagen per week bereikbaar te zijn en zal altijd op zéér korte termijn reageren.
Wellicht heeft u snel de
opticien op de koffie!
Wanneer kom ik bij u op de koffie?”