Previewavond Theater ’t Mozaïek

Kunst & Cultuur
Van onze redactie
30 augustus 2018
Woensdag 12 september start het nieuwe theaterseizoen met een fantastische previewavond. Voor slecht 6 euro krijgt het publiek maar liefst 4 artiesten te zien uit het nieuwe theaterseizoen. Kaarten voor deze populaire previewshow zijn te boeken via www.mozaiekwijchen.nl, te koop bij Wijchen Present en vanaf 3 september ook weer telefonisch te reserveren via (024) 645 04 55.

Veelbelovend talent Martijn Kardol won in één jaar twee cabaretfestivals en is met zijn debuutprogramma Bang genomineerd voor Neerlands Hoop, de aanmoedigingsprijs in de cabaretwereld. Pieter Jouke draait daar al wat jaren in mee en schrijft naast zijn eigen cabaretprogramma’s teksten voor andere cabaretiers, websites, radio en tv. De Staat van Verwarring en Padoem Patsss zijn daarvan waarschijnlijk het meest bekend. Deze twee heren gaan laten zien hoe divers cabaret kan zijn. En OldenHermanns werkt daar graag aan mee. Dit jonge duo maakt herkenbare sketches en scènes met een onnavolgbare energie.
Naast al deze cabaretvormen geven ook de zangers van The Wieners acte de présence. Hun stemgeluid en muzikaliteit is bijna niet te onderscheiden van dat van de Everly Brothers, het welbekende duo uit de 60’s én 80’s, waar zij dit theaterseizoen een prachtige tribute aan brengen.

Theatercoördinator Nancy van Nuland praat de acts en filmpjes aan elkaar en geeft letterlijk een kijkje achter de schermen, omdat er waarschijnlijk geen schermen of theaterdoeken zijn. De trekkenwand, oftewel de hijsinstallatie boven het podium, wordt vernieuwd en de Previewavond vindt plaats midden in de werkzaamheden. Zo’n bijzonder decor gaat het publiek zelden meer zien.

In de gezellige Huiskamer is het heerlijk napraten over de previews en is in ieder geval het Nijmeegs Amusements Orkest aanwezig om info te geven over hun nieuwe muzikale show. Dit orkest, waar ook diverse Wijchenaren in zitten, geeft al jarenlang zeer succesvolle voorstellingen in ons theater. Daar vertellen zij de bezoekers heel graag meer over.

Iedereen die op deze avond enthousiast wordt over het mooie theateraanbod kan meteen langs bij Jeanneke Groenen die al vanaf het begin het gezicht van de theaterkassa is. Zij heeft voor deze avond enkele mooie acties, waardoor het extra voordelig wordt om juist op deze avond (extra) theaterkaarten te boeken. Bijvoorbeeld voor de artiest die jij het allerleukst vond!

Dit bericht delen: