Eind januari krijgen de meeste inwoners en ondernemers de belastingaanslag 2019 van Munitax. Heeft u vragen over uw WOZ-waarde of uw aanslag? Bel met 024 67 80 962 en krijg snel iemand aan de lijn. Kunnen we uw vraag niet direct beantwoorden? Dan bellen we u binnen vijf werkdagen terug.
Als ik bel, word ik dan meteen geholpen?
Heeft u vragen over uw WOZ-waarde of uw aanslag? Bel dan naar Munitax. Belt u op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur met 024 67 80 962? Dan heeft u snel iemand aan de lijn. In de meeste gevallen kunnen we uw vraag direct beantwoorden. Soms is er meer informatie nodig. We bellen u dan binnen vijf werkdagen terug met een duidelijk antwoord.
Extra telefonische bereikbaarheid
Munitax is op donderdag 31 januari van 17.30 tot 20.00 uur extra telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 024-6780962:
Meer informatie
Elk jaar krijgt u een aanslagbiljet voor de gemeentelijke belastingen. Hierop staan bijvoorbeeld de WOZ-waarde, de onroerende-zaakbelasting (OZB), rioolheffing en afvalstoffenheffing. Op de achterkant van de aanslag leest u hoe het zit met kwijtschelding, betalen en bezwaar maken. Wilt u meer weten over de verschillende belastingen, bezwaar maken, MijnOverheid of de Berichtenbox? Op de website www.munitax.nl vindt u eenvoudig uitgebreide informatie.
MijnOverheid
Heeft u vorig jaar uw belastingaanslag van Munitax nog op papier ontvangen en wilt u de aanslag liever digitaal ontvangen? Met een account op MijnOverheid ontvangt u alle aanslagen en verminderingen digitaal. MijnOverheid is een website van de rijksoverheid. U kunt hierop onder andere zien hoe u geregistreerd bent bij de overheid. Ook kunt u via deze website digitale berichten van overheidsorganisaties ontvangen. Hiervoor maakt u op
www.mijn.overheid.nl uw eigen, beveiligde, digitale brievenbus aan, de Berichtenbox. Op
www.mijn.overheid.nl kunt u zien welke overheidsorganisaties aangesloten zijn en hun berichten versturen via MijnOverheid. Munitax is aangesloten bij MijnOverheid. U kunt aan- of uitvinken van welke organisaties u berichten wel of niet wilt ontvangen via de Berichtenbox. Berichten die u via de Berichtenbox ontvangt, ontvangt u niet meer op papier.
Hoe zet u uw Berichtenbox aan?
Met uw DigiD kunt u uw Berichtenbox activeren op
www.mijn.overheid.nl. Geef aan dat u berichten van onder andere Munitax wilt ontvangen. Let op! Geef het juiste e-mailadres op, controleer op spelfouten en gebruik uw eigen e-mailadres. Vergeet hierbij uw e-mailadres niet te verifiëren. U ontvangt hiervoor een e-mailbericht waarin u gevraagd wordt aan te geven dat het opgegeven
e-mailadres echt van u is. Alleen dan ontvangt u automatisch een e-mailbericht als er nieuwe berichten voor u zijn over bijvoorbeeld uw toeslagen, belastingaanslagen, uw kinderbijslag, betaalspecificaties van uw WW, of het verlopen van uw rijbewijs of APK. Als er nieuwe berichten voor u zijn, ontvangt u automatisch een e-mailbericht.
Liever op papier?
Ontvangt u uw belastingaanslag op papier en wilt u dit zo houden? Dan hoeft u niets te doen. U blijft alle post van Munitax dan op papier ontvangen.
Veelgestelde vragen over gemeentelijke belastingen
Bekijk
de veelgestelde vragen op deze pagina.
Online regelen
Veel zaken kunt u zelf eenvoudig online regelen via
www.munitax.nl. Denk aan:
Veelgestelde vragen over gemeentelijke belastingen
Bekijk
de veelgestelde vragen op de website van Munitax.